Saturday, November 21, 2015

Orang Melayu Jakun ke GWK Cultural Park Bali

                    

GWK Cultural Park, Bali ne dekat area Jimbaran .Dari hotel aku dalam 30minit ajo .. Cantik tempat ne,bagi korang yg suka lihat adat resam di Bali ini memang sesuai la. #LoveArt =)

                                              
nampak tak keluasan tapak culture ne.. luas kan .. 
                                              

Pintu masuk ke pakir kene bayar beb 



Ne pintu Entrance ke dalam kawasan Cultural Park ,


  
                                  

                                 

                                 

Bayaran masuk cuma RP100,000 (RM32.30) 

                                       
    rasa macam kat Europe hehe..


                  


                  


                                

                               

                                   






Picture rupa manusia tu , adalah tempat teratas sekali di kawasan ne. Maksudnya aku berada di puncak la.. kat puncak ne ada satu kawasan punca mata air.. korang bole buat hajat kat situ.. bayangkan la kawasan culture park ne kawasan yg kering dan berbatu.. tiba ada mata air .. jakun jap aku. hehe.. papepun kuasa alam..





Jeng jeng jeng.... nampak tak aku guna kuasa teknik apungan mahawangsa...dekat 5kali gak la percubaan utk dapatkan skill terapung ne..miahahahaa...selamat mencoba =)

                         


Korang bole lihat tarian bali yg di iringi dengan pemuzik - pemuzik , Aku sempat tonton Kecak Dance . Menarik beb,maklumla Orang Melayu Jakun. Aku rasa teruja dengan melihat kepelbagaian kaum dan adat tradisi dari negara jiran yg  sampai ke hari ini masih lagi mengamalkanya..dari generasi turun ke generasi.. di malaysia ??? hampir di telan zaman.. sedey beb.. huhuu.. 










Lepas ne kami decide untuk merasa Dinner di Jimbaran Beach , Orang cakap mahal makan di Jimbaran ne, Nak buat lagu mana ... Aku jakun untuk melihat keindahan tempat yang orang bercakap tentang keindahan di Jimbaran ne. Makan di tepi laut bertemankan ombak yg menghempas kuat pantai...hahahaha... sebaik je melangkah di salah satu restaurant Halal kat sini, kami di sambut dengan minuman (welcome drink) . so lepas je minum ala2 manje tu sebab cawan die yg comel tu buat aku dahaga lagi..miahahhaa...abaikan,,so aku n geng pun ke lokasi yg menempatkan meja2 untuk kami singgah.. perghhh... memang best wei... sepanjang pantai di Jimbaran ne, penuh dengan Restaurant2 seafood yg mungkin menepati citarasa anda .Harga???? owh memang berdengung' tapi kami pilih untuk oder (ala carte) ajo, oder skit2..hahhaa

                               


                                 


Tadaa.....ini lah menu dinner kami...bismillah...





Haaa...jangan tak tahu kat sini pun ada pemuzik jalanan...
Nak bagi berapa kat mereka??? ermmm diorg cakap bagi seikhlas hati, bagi RP4000 muka ketat xbole belah dow...lantak la..iu je yg ikhlas d hati ..miahahahaa.....
maap la ye pak pemuzik,kami pun bajet2 je belanje..huhuuu..







selesai je dinner masing2 pun kepenatan..apa lagi mintak tolong INyoman anta ke hotel la..hehee...




Esok last day aku n geng di Bali..


Next.. ke Tanjung Benoa di Nusa Dua .
Buat apa???? Ha...jom layan

Orang Melayu Jakun ke Tanjung Benoa , Nusa Dua Bali



Thanks korang coz sudi luangkan masa korang layan Blog Traveling Orang Melayu Jakun. Insyallah jumpa korang di next Traveling Orang Melayu Jakun untuk keriangan berganda..hahahaha..


No comments: