Saturday, August 29, 2015

Taman Rekreasi Awam , Gunung Lang Ipoh , Perak

140615 1st time aku dtg kat sini... teruja jugak la sbb org ckp tempat ne cantik... Cantik??? ermmm... akhirnya terpefaya gak la aku.. hanya indah khabar dr rupa.. jom lihat sndri ... 




sedey weii spe yg tak sedih tanah air sndri tempat perlancongan sgt hambar... patut la ramai rakyat malaysia ne suka melancong ke luar negara berbanding di dlm negara sndri.... huhuu








gunung lang ne banyak tarikan yg bole buat... tapi syg sgt2...pemuliharaan persekitaran alam hambar dan kecewa... aku bole bayang kan tempat ne kalau buat elok2.. akan setanding dengan Nami Island di Korea... 















rumah tradisional dlm pic atas ne perlu d baik pulih ... syg kalau tidak di selamatkn dr skun ... 







kesianya aku lihat haiwan2 yg di pelihara tak terjaga dgn baik..lebih baik bebaskan kan la.. 


uma dek ne je yg aku lihat masih kukuh, kerna di perbuat dr bahan yg bukan dr kayu. so tahan la sket.. 



aku harap ada la pihak2 agensi kementerian mahupun badan2 NGO yg bole selesaikan masalah di pusat rekreasi gunung lang ne... 




























2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum saudara Roy Terachi. Saya berminat dengan post blog kamu untu komen-komen pasal Gunung Lang ini. Nama saya ialah Muhammad Farhan pelajar tahun 3 menuntut di UMS, Sabah belajar dalam bidang Sains Perhutanan ( Taman Alama Semulajadi dan Rekreasi ). Tahun ini saya membuat FYP berkenaan Tahap Kepuasan Pelancong Terhadap Taman Rekreasi Gunung Lang. Memandangkan saya tinggal di Ipoh, Perak, saya telah memilih taman itu sebagai kawasan kajian saya. Boleh saya dapatkan komen secara keseluruhan berkenaan taman ini dan apa cadangan daripada saudara Roy sendiri untuk diusulkan kepada pihak bertanggungjawab. Objektif kajian saya adalah untuk mengenalpasti tahan kepuasan pelawat dan saya akan mencadangkan cadangan daripada orang awam kepada pengurusan taman untuk tindakan lanjutan. Sekian.

Anonymous said...

Assalamualaikum, saya pelajar uitm. Saya sedang buat kajian isu di taman rekreasi gunung lang, jadi saya nak minta izin gunakan gambar saudara untuk kajian saya. Terima kasih